7. Propagácia nehnuteľnosti

Propagácia nehnuteľnosti

 

7-1

Milí kolegovia,

vedieť efektívne propagovať nehnuteľnosť za rozumné náklady je občas veľmi náročné. Táto lekcia je preto venovaná tejto mimoriadne dôležitej téme. Dozviete sa v nej, kde sa (ne)oplatí inzerovať a aj to, ako má vyzerať vecný a pútavý inzerát.

 

Ako pripraviť pútavý text inzerátu

Pri príprave pútavého textu je dobré dodržiavať tieto princípy. Text musí vyznieť príťažlivo, no mal by byť súčasne aj stručný a pravdivý. V úvode (titulke) textu inzerátu sa obmedzte len na tie najpodstatnejšie informácie. Sú nimi:

  • typ obchodu (predaj / prenájom)
  • typ nehnuteľnosti (byt, rodinný dom, stavebný pozemok a pod.)
  • lokalita (napr. Bratislava, Staré Mesto, Krížna ulica)
  • poschodie / z celkového počtu poschodí (napr. 4/6, platí len pri bytoch)
  • podlahová plocha / počet miestností (napr. 60 m2 / 2-izbový byt)
  • cena
  • kontakt (telefónne číslo a e-mail)

 


7-2V ďalšom texte treba zvýrazniť „silné“ stránky nehnuteľnosti. Začnite vlastnosťami, ktoré sú jedinečné, až potom postupne uvádzajte štandardné údaje. Podstatou dobre napísaného textu je vyvolať taký záujem, aby sa kupujúci prišiel na nehnuteľnosť pozrieť. Dobrý text a fotografie by mali vytvoriť predstavu o vysnívanom – novom domove, v ktorom strávi potenciálny majiteľ a jeho rodina spokojné a šťastné obdobie svojho ďalšieho života. Nenásilný „útok“ na emócie sa pripúšťa, najmä ak si uvedomíme, že emócie sú paradoxne silným faktorom pri rozhodovaní o kúpe nehnuteľnosti.

Ak má nehnuteľnosť nedostatok, ktorý by mohol byť pre niektorých ľudí závažný, treba to v texte spomenúť, napríklad aj v kombinácii s istou výhodou. Napr.: „To, že sa byt nachádza na štvrtom poschodí bez výťahu, vyvažuje jeho dobrá cena“. Takto si ušetríte čas zbytočnými obhliadkami, ak je to pre niekoho neprekonateľná prekážka. V texte tiež spomeňte, že akceptujete financovanie nehnuteľnosti prostredníctvom hypotekárneho úveru. Spôsob úhrady formou hypotekárneho úveru je najmä pri bytoch a domoch veľmi častá. Vyvarujte sa prázdnym, nič nehovoriacim slovám, superlatívom ako „luxusný“ či „výnimočný“ a slovným spojeniam ako „rýchle jednanie = zľava“. Rýchle jednanie pri kúpe nehnuteľnosti je výnimočné, pokiaľ ju nechce klient predať výrazne pod cenu. Kupujúcemu zbytočne vytvoríte štart do vyjednávania o cene a určite bude žiadať významnú zľavu, lebo prepadne dojmu, že ste v tiesni a nehnuteľnosť potrebujete predať rýchlo.

V texte inzerátu je vhodné spomenúť aj stručný popis občianskej vybavenosti v okolí – obchodný dom, škôlka, zdravotné stredisko, zastávka MHD a tiež možnosti parkovania. Rovnako odporúčame uviesť poschodie, orientáciu bytu alebo domu, pri pozemku aj jeho tvar, sklon, možnosti jeho využitia  (výstavba), možnosti napojenia sa na inžinierske siete a pod. Text inzerátu by nemal obsahovať rozsiahle opisy, mal by byť stručný, vecný a bez gramatických chýb. Na záver nezabudnite uviesť správne kontaktné údaje.

Inzerát doplňte o množstvo pútavých fotografií, čím viac, tým lepšie. 

 

Kde inzerovať?

To, že 90 percent ľudí hľadá svoju budúcu nehnuteľnosť na internete, nie je žiadnou novinkou. Kde sa ale ukazuje aktívnym “realiťákom” inzercia najúčinnejšia? A naopak, kde je inzerovanie skôr “do počtu“?

Túto časť lekcie si dovolíme oprieť o prieskum, ktorý každoročne robí Realitná únia SR spolu so Slovenskou realitnou akadémiou. Cieľom prieskumu bolo zistiť, z ktorých portálov cítia realitní sprostredkovatelia (realitné kancelárie a makléri) najsilnejšiu odozvu na svoje inzeráty.  

Účastníci hlasovali nasledovne:

Prieskum nájdete tu >

Zaujímavé regionálne odlišnosti boli zaznamenané pri portáli bazos.sk, ktorý získal výrazne lepšiu pozíciu (v porovnaní s celoslovenským priemerom) v Košickom kraji. Prax potvrdzuje, že vaše inzeráty nemusia byť na všetkých realitných portáloch! Mali by byť ale na tých, ktoré navštevujú vaši potenciálni klienti. Inzerát stačí dať na 3, najviac 4 platené portály. Ktoré to sú?

 

Marketingové omyly

V praxi sa dá ľahko stretnúť s tým, ako predajcovia inzercie v rôznych menších realitných portáloch ukazujú “vylepšené” štatistiky. Často ich umelo upravujú silnými PPC (pay per click) kampaňami, v ktorých zvýšia počet vstupov na stránku na krátke obdobie a úžasné výsledky vám ukážu práve z tohto obdobia. Aktuálny počet reálnych užívateľov zistíte aj z informácií Asociácie internetových médií (tu >), samozrejme, ak sa tam dobrovoľne prevádzkovateľ portálu zaregistroval a súhlasí, aby o nich štatistiky zverejňovali. Ak vám predajca predkladá vlastné čísla, ktoré si nemáte ako overiť, berte ich preto s veľkou rezervou.

Pozor aj na „mikroplatby“ za inzerciu na noname realitných portáloch. Ak si takého mikroplatby na konci roka spočítate, ostanete zaskočení. Dajú sa využiť oveľa efektívnejšie a aj tom bude reč v nasledujúcich lekciách.

 

ÚLOHA:

Preskúmajte najnavštevovanejšie internetové portály (www.sora.sk/realitne-portaly) a určte, ktorý inzerát a čím na Vás pôsobí najatraktívnejšie.

0 Comments

Leave a reply

Kontaktujte nás

Bohužiaľ žiaden operátor nie je dostupný, ale môžete nám poslať email na ktorý Vám budeme čoskoro reagovať.

Odosielam

©2021 Zaxo and Prom Real

or

Log in with your credentials

Forgot your details?