Dopytový inzerát
Dôvody prečo využiť dopytový inzerát
1. Remarketing. Dopytový inzerát je ideálne využiť, keď predáte nehnuteľnosť a chcete nabrať podobné v okolí a využiť aktuálnu databázu hľadajúcich.
2. Máte konkrétneho záujemcu, ktorý hľadá byt. Tento kontakt viete využiť a automatizovať si takto hľadanie a zároveň využiť tohto konkrétneho klienta pre ďalšie nábory.
Náborový inzerát môže vyzerať:
- Hľadám xy nehnuteľnosť v tejto lokalite…
- Výkup xy nehnuteľnosti v tejto lokalite…
Inzerát sa nahadzadzuje v backoffice rovnakou formou, ako keď nahadzujete inzerát na predaj/prenájom.
Položky, ktoré vyplniť neviete nevyplníte, len povinné veci vyplníte.
POZOR! Dopytový inzerát sa neexportovať cez backoffice na BAZOS.SK
TIP: Je dobré mať pár dopytových inzerátov pre svoju lokalitu. Raz za čas z toho príde nejaký klient.
Ak zastupujete hľadajúceho klienta je možné spraviť ešte ďalšie 4 veci.
- Informovať kolegov či nemajú niečo podobné
- Zadať dopytové príspevky na sociálne siete. Socialne siete majú rýchly efekt nie však taký dlhodobý ako v prípade inzertných portálov.
- Nastaviť si filter na inzertných portáloch na základe kritérií s okamžitým odoslaním emailu hneď po pridaní releventnej ponuky. Väčšia ľudí túto funkcionalitu nevyužíva napr. na najnavštevovanejšom portály nehnutelnosti.sk. Bohužiaľ portál bazos.sk takúto funkciu nemá.
- Posledným bodom, kedy má napríklad ponuku iná realitná kancelária treba začať jednanie s ňou (dohodnúť si spoluprácu a delenie provízie), prípadne nájsť kontakt na majiteľa.
Agent kupujúceho
1. krok riešenie požiadaviek, možností, podpísanie spolupráce s klientom.
2. krok je nahodiť dopytujúceho klienta do systému vždy, aj keď nemá záujem o službu agenta kupujúceho do systému a to ako dopyt, alebo priamo ako inzerát.
3. krok začatie riešenia hypotekárneho financovania. Nahodenie do systému, aby hypotekárny špecialista začal zisťovať výšku možnej hypotéky a najlepšiu voľbu banky s hypotekárnym certifikátom
4. krok Vyhľadávanie nehnuteľností podľa požiadaviek
PROVÍZIA A PRÍLEŽITOSTI
Bežná provízia za sprostredkovanie vo svete je totožná za agenta kupujúceho ako pri zastupovaní predávajúceho.
Príklad: Rakúsko 3% + DPH pre agenta predávajúceho a 3% + DPH za agenta kupujúceho.
Možný príjem: strana kupujúceho, strana predávajúceho, hypotekárne služby
Provízia na strane KUPUJÚCEHO možné dohody:
Model | Provízia za sprostredkovanie | Ušetrené (dojednaná zľava) | Hypotéka |
Vo svete model | 2 –5 % | 0 % | Nepovinné riešiť HYPOTÉKU cez nás |
Klasický model | 1000 € | 30% | S vybavením HYPOTÉKY |
Tieto čísla sú orientačné a je možné si dojednať aj lepšie podmienky.
Provízia u protistrany (Majiteľ, cudzí Realitný maklér, Developer)
Majiteľ – dohodnúť sa s majiteľom na odmene za dohodnutie klienta. (Príležitosť si dohodnúť nábor v prípade, že náš klient by ponuku nezobral)
Konkurenčný maklér možne sa dohodnúť na časti provízie od makléra. Spravidla sa dá dohodnúť na 50% provízií, alebo na 40% pre našu stranu. Je potrebné však uzatvoriť zmluvu o spolupráci, aby to bolo zmluvne podchytené, ktorá RK čo robí a akú odmenu dostane.
Developer – je potrebné si dohodnúť províziu s developerom za dohodenie klienta. (Príležitosť si dohodnúť spoluprácu pri predaji ďalších bytov.)
DOKUMENTY:
Asistencia pri hľadaní nehnuteľnosti + VOP (všeobecné obchodné podmienky)