Potrebné dokumenty a súbory:
https://www.dropbox.com/sh/rf1qfpso0ef1l2m/AAB6QhbC0Pb0jePZ8tPHoTgba?dl=0
- Sumár obhliadok
- Záznam o obhliadke
- Hypotéky a ďalší postup
OBHLIADKY
Záujemci neočakávajú otvárača dverí, ani šaša ktorý s nimi bude hľadať nehnuteľnosť ako je to u niektorých maklérov.
Obhliadka nehnuteľností je veľmi emocionálna záležitosť a treba navodiť čo najlepší dojem. Vyberáme si na základe pocitov, kde sa nám páči a lokalita, technické parametre, cena nám už len potvrdzujú výber a rozhodnutie.
Je dobre si dať na obhliadku dostatočný čas a zároveň, aby záujemci nasledovali za druhými (psychologický tlak, že je záujemcov viac a vy šetríte čas na cestovanie)
Maklér na obhliadku musí prísť:
- Predom a včas (20 min aspoň predom)
- Musí vyvetrať skontrolovať nehnuteľnosť prípadne doupraviť, aby bola tip top
- Dohodnúť sa s majiteľmi ak tam náhodou bývajú nech idú na chvíľu preč a zoberú zvieratá ak nejaké majú so sebou..
- Odostrieť aby byt bol čo najsvetlejší
- Maklér má byť pripravený, alebo mať všetky informácie so sebou, aby vedel ideálne na všetko zodpovedať.
- Maklér má mať pozitívnu dobrú náladu J
- Podávať aj negatívne veci pozitívnym spôsobom (blízkosť stanice, byt na na najvyššom poschodí nemá nad sebou ďalších hlučných susedov.. )
Vedenie obhliadky
Každá nehnuteľnosť je jedinečná majiteľ, kupujúci .. treba zvážiť komunikáciu od konkrétnych ľudí, takže berte toto len ako odporúčaný postup.
Na začiatku sa podozvedajte o klientoch čo najviac čo hľadajú, čo videli, odkiaľ sú…
Ideálne v tomto čase im dáme podpísať obhliadkový formulár, pre potreby majiteľa a kancelárie, aby bola evidencia o tom kto na nehnuteľnosť išiel.
Následne ak viete či poznajú lokalitu, povedzte im čo kde je prípadne v rýchlosti spomeňte hlavné výhody aj keď lokalitu poznajú.
V nehnuteľnosti treba spomenúť duplicitne aj to čo bolo v inzeráte, aby sa záujemci zorientovali v nehnuteľnosti, rozlohe, nákladoch, orientáciách na svetové strany.
Po obhliadke sa opýtame na pocity, dojmy z nehnuteľnosti a ďalšie plány (obhliadka ďalších nehnuteľností, ďalší postup ak sa pre ňu rozhodnú, či majú záujem dať ponuku na cenu, či chcú hľadať ďalej a využiť službu agenta kupujúceho)
TIP: Medzi dokumentami máme formulár na evidenciu obhliadok, ktorý si viete vytlačiť a ľahko si evidovať a organizovať záujemcov..
FOLDER ktorý obsahuje:
1. Vizitku makléra (eventuálne leták s našimi službami)
2. Flayer (výveska) informácie o nehnuteľnosti (vygenerujete ju zo systému)
3. Pôdorys bytu
4. Informácie o priebehu predaja, ďalší postup
5. Hypotekárne služby
TIP:
Od klienta po obhliadke sa snažíme dostať cenovú ponuku v prípade ak aj byt nespĺňa jeho požiadavky napríklad musí mať balkón.
V takom prípade sa opýtame klienta aká by bola pre neho zaujímavá cena aby to kúpil aj bez balkóna.
TIP2:
Klientovi môžeme vysvetliť službu agenta kupujúceho a pomôcť mu pri hľadaní ďalších
nehnuteľností.
TIP3:
Pri obhliadkach sa oplatí používať návleky na topánky. Dajú s kúpiť v zdravotníckych
Potrebách, alebo objednať cez internet.NA
POZOR! Nezabudnúť !
Pri odovzdaní týchto informácií by mal klient podpísať záznam o obhliadke.
Záznam o obhliadke nás istí, ak ide o špekulanta a snažil by sa nás obísť.
Ďalšiu ochranu to poskytuje aj majiteľovi, ak sa neúčastní obhliadok, že
Je záznam o tom kto, kedy bol na obhliadkach nehnuteľnosti.
Záznam slúži aj na štatistické účely odkiaľ sa dozvedel o ponuke, či potrebuje
Nejaké dodatočné informácie.