Procesné štandardy v RK

NÁBOR NEHNUTEĽNOSTI

PRED NÁBOROM

  1. PRÍPRAVA DOKUMENTOV – Pripravíme si všetky dokumenty k náboru: náborová zmluva, pracovný list (podľa typu nehnuteľnosti: byt, dom, pozemok …)
  2. ANALÝZA NEHNUTEĽNOSTI – Nájdeme si nehnuteľnosť a majiteľov a stiahneme si list vlastníctva (nájdeme si všetky informácie, ktoré by nám mohli pomôcť pri nábore)
  3. PRISKUM KONKURENČNÝCH PONÚK A CIEN. Spravíme si trhový report CMA analýzu predbežnú a pozrieme si všetky konkurenčné ponuky (prípadne sa informujeme o predaných ponukách a realizovaných cenách a čase predaja)
  4. NÁBOR – klientovi ostáva jedna zmluva a inštrukcie ako sa bude fotiť nehnuteľnosť.
  5. DOKUMENTY EXTRA – Od majiteľa sa vyžiadajú dokumenty, ktoré sa zídu pri predaji. V prípade núdze sa nafotia na mieste, alebo sa požičajú a naskenujú a pri najbližšom stretnutí vrátia. Ide o dokumenty ako nadobúdacia zmluva (tjst. kúpna zmluva, darovacia zmluva, dedičstvo ..) znalecký posudok, doklad o veku stavby, vyúčtovania energií, energetický certifikát, projekt …

NÁBOR

Nábor sa vedie 80 na 20. 80% počúvame potreby majiteľa (životná situácia, ako prišiel k nehnuteľnosti, ako rýchlo potrebuje predať nehnuteľnosť, či má sa kde presťahovať, predstavu o cene, najlepšie veci na nehnuteľnosti, chyby na nehnuteľnosti… ) Následne po tom šijeme na mieru riešenie problému a to predaj nehnuteľnosti. Povieme čo ako riešiť, aby sme dosiahli želaný výsledok. Treba sa snažiť získať exkluzivitu aj keby mala byť len na 1 mesiac. Štandardná doba je 3 mesiace byt, 3-6 mesiacov rodinný dom, 6 – 12 mesiacov pozemok. Ideálne je exkluzivita čo najdlhšia a výška provízie čo najvyššia 🙂

PO NÁBORE

Po podpise náborovej zmluvy sa:

  1. Náborová zmluva sa založí do svojho šanóna a archívu
  2. naskenuje na zmluvy@promreal.sk (v tvare predmet emailu: Nabor_ulica_mesto_majitel. Príklad: Nabor_Bratislavska31_Pezinok_Truban)
  3. Následne začne tvorba inzerátu a až po zaslaní naskenovaného náborového formuláru je možné uverejnenie inzerátu !

TVORBA INZERÁTU

  1. Po nábere vytvoríme čo najskôr v systéme vytvoríme prázdny inzerát (aby mohol fotograf, kameraman pridať fotky keď budú skôr hotové)
  2. Do inzerátu zadáme hlavné parametre nehnuteľnosti a zadáme aj informácie o majiteľovi
  3. Najčastejšie v MS Word, alebo v inom textovom editore píšeme inzerát, kde nám kontroluje aj možné preklepy a gramatické chyby (priebežne si ukladáme text, ak by sme to robili priamo mohlo by sa stať, že internet na chvíľu vypadne a máme celý text inzerátu neuložený)
  4. Pre uverejnením dáme skontrolovať inzerát kolegovi a následne zašleme inzerát pred uverejnením majiteľovi či tam náhodou nechce niečo doplniť, alebo zmazať

OBHLIADKY

PRED OBHLIADKOU

  1. Vytlačíme si zoznam, kde si evidujeme všetkých záujemcov o obhliadku a záujem
  2. Vytlačíme si obsah FOLDRA pre záujemcov o kúpu (výveska so základnými informáciami o nehnuteľnosti, pôdorys a záznam o obhliadke a informácie s kontaktom na hypotekárneho poradcu a postupom pri kúpe.
  3. Pred obhliadkou v dlhšom časovom rámci pošleme cez SMS miesto a čas obhliadky s inzerátom.
  4. Ráno pre obhliadkou si potvrdíme či už cez SMS, alebo telefonicky, že obhliadka platí.

NA OBHLIADKE

  1. Prídeme v dostatočnom predstihu pred obhliadkou!
  2. Vyprevadíme majiteľov v ideálnom prípade, alebo majiteľov upozorníme nech do obhliadky nevstupujú ak nie sú priamo vyzvaný, ak padnú otázky na ktoré neviete odpovedať. V ideálnom prípade je viesť obhliadky bez majiteľov a zvierat, takáto obhliadka umožňuje viesť otvorenú konverzáciu, vyhnete sa neodbornej prezentácií zo strany majiteľa, ktorý vie ľahko skaziť celý dojem.
  3. Pripravíme všetko na dokonalú prezentáciu po všetkých pre všetky zmysly. Vyvetráme priestor, odtiahneme žalúzie a rozsvietime osvetlenie v nehnuteľnosti.
  4. Po príchode záujemcov čakáme pred vchodom a pri ceste do bytu ich vyspovedáme či poznajú lokalitu čo už videli a hľadajú. Na základe týchto informácií zistíme na čo sa máme zamerať a o čom nemá zmysel rozprávať.
  5. V inzeráte v ideálnom prípade bolo všetko potrebné napísané, tak je lepšie viesť obhliadku ušitú na mieru záujemcovi o ktorom sa snažíme dozvedieť viac čo sa mu páči, čo nie a čo hľadá.
  6. Na záver obhliadky vyzveme záujemcu o vyplnenie obhliadkového formulára, alebo aplikácie na tablete pre evidenciu pre majiteľa / RK, kto nehnuteľnosť navštívil a kde mu majú byť zaslané prípadne ďalšie informácie o nehnuteľnosti (.. alebo rezervačná zmluva, alebo iné ponuky)
  7. Obhliadku zavŕšime dohodnutím sa na ďalšom kroku. Môže to byť informovanie o záujme, či je potrebné pomôcť s výberom najvýhodnejšieho hypotekárneho financovania.

PO OBHLIADKE

  1. Ak mal záujemca ZÁUJEM a berie to začneme pripravovať rezervačnú zmluvu a dáme preveriť hypotekárne financovanie, ak to bude riešiť cez hypotéku
  2. Ak nemá záujemca ZÁUJEM, informujeme sa prečo sa mu ponuka nepáčila, aby sme mohli mať možnosť názor ovplyvniť ak to je možné. Ak je nezáujem definitívny ponúkneme mu na základe jeho usmernení iné ponuky svoje, alebo kolegov.

KOMUNIKÁCIA S KLIENTOM V PRIEBEHU PREDAJA

Ideálne v piatok každému majiteľovi treba dať informáciu ako sa darí jeho predaju.

Zavolať klientovi, zaslať sms, email, podľa toho akú formu klient preferuje, akú si dohodnete. Je to dôležité pre to aby mal klient istotu, že na predaji pracujete aj keď sa na ponuku nik neozýva. Toto pomôže v udržaní dôvery a pripraví pôdu pre možné zníženie ceny.

Informovaný by mal byť o tom koľko bolo zhliadnutí inzerátu, koľko telefonátov, obhliadok a aké boli reakcie na nehnuteľnosti verdikty záujemcov (čo sa im páčilo, nepáčilo)

REZERVÁCIA

TVORBA REZERVÁCIE

  1. Vyžiadame si všetky zmluvy ak ich nemáme ešte dostupné, alebo stiahneme všetky listy vlastníctva
  2. Do vzorovej rezervácie doplníme všetky údaje (ID nehnuteľnosti je totožné s variabilným symbolom pre platbu, treba ho tam doplniť)
  3. Nový makléri si dajú zakaždým skontrolovať rezerváciu kým nie sú si 100% istý.

PRI PODPISE REZERVÁCIE

  1. Oskenujú sa doklady predávajúcich a kupujúcich.
  2. Preveria sa podľa metodiky AML (vystavia sa certifikáty)

PRI PODPISE REZERVÁCIE

  1. zmluva založí do archívu
  2. naskenuje sa zmluva + priložia sa AML dokumenty + skenované OP na zmluvy@promreal.sk (Predmet emailu v tvare: Rezervacia_ulica_mesto_predavajuci_kupujuci)

KÚPNA ZMLUVA

PRED PODPISOM

  1. Odsúhlasí sa všetkými stranami finálna verzia
  2. Vytlačí sa a dohodne termín a miesto podpisu (ideálne spolu so záložnými zmluvami v prípade hypotekárneho úveru)
  3. Informuje sa o ďalších krokoch nech je všetkým všetko jasné a povedané.

PO PODPISE

  1. naskenuje na zmluvy@promreal.sk (Predmet emailu v tvare: KZ_ulica_mesto_predavajuci_kupujuci)
  2. Vyplní sa dotazník pre vystavenie faktúry klientovi: https://forms.gle/LLswP9z4sf3xWMRM6
  3. Vystaví sa faktúra od makléra pre realitnej kanceláriu
0 Comments

Leave a reply

Kontaktujte nás

Bohužiaľ žiaden operátor nie je dostupný, ale môžete nám poslať email na ktorý Vám budeme čoskoro reagovať.

Odosielam

©2024 Zaxo and Prom Real

or

Log in with your credentials

Forgot your details?